TOP

Jak powinna wyglądać rozmowa oceniająca w pracownikiem?

Rozmowy oceniające nie należą do najłatwiejszych. Zwłaszcza jeśli przychodzi nam rozmawiać z pracownikiem, którego praca została oceniona negatywnie. Dlatego do takiej rozmowy należy się dobrze przygotować.

Przed rozmową oceniającą

Proces oceny pracownika nie zaczyna się od rozmowy oceniającej. Jeszcze przed taką rozmową zadbać należy o kilka ważnych elementów. Przede wszystkim rozmowa oceniająca powinna być zapowiedziana z odpowiednim wyprzedzeniem, np. 2 tygodniowym. Dzięki temu sam pracownik będzie mógł się do niej odpowiednio przygotować. Ważne jest także przygotowanie miejsca rozmowy. Musi być to bowiem miejsce, w którym obie strony będą czuły się komfortowo. To tylko niektóre elementy, o jakie należy zadbać przed rozmową. Aby jak najlepiej się do takiej rozmowy przygotować warto wybrać się na szkolenie z oceny pracownika.

Rozmowa oceniająca

Dobra rozmowa oceniająca to aktywna rozmowa. Pamiętać należy, iż nie powinien być to jedynie monolog pracodawcy, suche przedstawienie oceny. Wówczas nie będzie to miało nic wspólnego z rozmową. Podczas rozmowy oceniającej obecny musi być dialog. Niezwykle istotne jest także to, aby pracownik już na samym początku poznał kryteria wedle których był oceniany. Dzięki temu podczas rozmowy będzie mógł odnieść się merytorycznie do oceny swojej pracy. Przekazując ocenę pracy pracownikowi zawsze lepiej jest zacząć od punktów pozytywnych, dopiero w drugiej kolejności przejść do tych obszarów, które zostały ocenione negatywnie.

Błędy podczas rozmów oceniających

Podczas rozmów oceniających niestety wciąż popełnia się wiele błędów. Pomocne może być tu szkolenie z oceny pracownika. Jednym z takich błędów jest sytuacja, w której rozmowa przeradza się w jedynie krytykę pracownika. Nic dobrej z takiej rozmowy nie wyjdzie jeśli nie zauważy się także pozytywnych aspektów w pracy pracownika. Drugim częstym błędem jest nie danie możliwości pracownikowi do wypowiedzi. Trzeba pamiętać, iż każdy pracownik podczas takiej rozmowy powinien mieć możliwość do odniesienie się do tego do słyszy. Na koniec warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden błąd. Absolutnie nie można, a niestety to się zdarza, porównywać do siebie pracowników. Podczas rozmowy oceniającej rozmawia się z jednym, konkretnym pracownikiem. Dlatego kategorycznie podczas takie rozmowy nie można pracownika porównywać do kogoś innego.

Artykuł powstał w oparciu o materiały znalezione na sebastiantrzaska.pl

Categories Biznes
https://dziennikelblaski.pl/1031167 https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/139157/Dlaczego-warto-korzystac-z-porownywarek-ubezpieczen-samochodowych https://infowiesci.com.pl/stolik-pomocniczy-do-kanapy-praktyczne-rozwiazanie-dla-kazdego-salonu/