TOP

Systemy afiliacyjne – jak je zrozumieć i na nich korzystać?

W Polsce, podobnie jak i zagranicą rośnie popularność systemów afiliacyjnych, które pozwalają firmom lepiej planować sprzedaż i rozsądniej zarządzać budżetem marketingowym, a blogerom, youtuberom i influencerom zarabiać na współpracy z nimi. Jak to dokładnie wygląda, czym jest afiliacja i dlaczego warto rozważyć taką formę współpracy?

Afiliacja jako współpraca na obopólnych korzyściach

Zrozumienie działania systemów afiliacyjnych należy zacząć od zaznajomienia się z pojęciem afiliacji, które dla wielu użytkowników internetu wciąż jest jeszcze obce. Afiliacja jest to specyficzny rodzaj współpracy między dwiema stronami: tą, która sprzedaje jakiś produkt (np. sklep internetowy) i tą, która może ten produkt polecać innym, dostając za to prowizję. Dokładną definicję afiliacji można znaleźć np. na stronie https://shopeneo.network/afiliacja/, przy czym mimo jej rozbudowania zasada podstawowa jest taka sama: stroną współpracy jest sklep i osoba, która go promuje. Korzyści dla obu stron są w tej sytuacji ogromne. Strona, która promuje produkty firmy nie musi ich kupować, znać, ani magazynować – dostaje po prostu do dyspozycji specjalny link partnerski, który umieszcza na swoim blogu czy kanale youtube i jeśli ktoś kliknie ten link i kupi produkt, strona ta otrzyma za to prowizję. Z kolei firma (sklep) nie wydaje bezsensownie środków na drogie reklamy w internecie, które nie przekładają się na zyski, a płaci prowizję jedynie wtedy, kiedy dany produkt rzeczywiście się sprzeda.

Popularność systemów afiliacyjnych wynika więc w prostej drodze z tego, że obie strony do nich dołączające czerpią z tej współpracy korzyści i nie muszą do nich dodatkowo dopłacać. Bloger nie ma potrzeby kupna góry produktów ani zakładania własnej firmy, a sklep nie wydaje pieniędzy na bezproduktywną reklamę i płaci wyłącznie za jej skuteczność.

Sieci afiliacyjne zamiast tradycyjnych programów partnerskich

Pierwotną wersją systemów afiliacyjnych były i często nadal są tzw. programy partnerskie otwierane przez pojedyncze sklepy internetowe. Ich zaletą była możliwość zapisania się blogera np. do jednego wybranego programu, dajmy na to sklepu z książkami i możliwość promowania jego produktów. Wadą z kolei było to, że w przypadku, gdy bloger chciał również promować na zasadzie afiliacji filmy, spodnie i gry komputerowe, to musiał szukać dla siebie kolejnych programów partnerskich utworzonych przez kolejne sklepy. Dzisiaj rolę łącznika wielu sklepów pełnią tzw. sieci afiliacyjne jak np. https://shopeneo.network/. Stanowią one platformy, do których dołączyć mogą setki sklepów internetowych i setki blogerów tak, by zmaksymalizować swoje działania i korzyści. Dzięki sieciom sklep internetowy może z miejsca dotrzeć do wielu blogerów, którzy chcieliby reklamować jego produkty, a z kolei bloger nie musi przeszukiwać stu sklepów i rejestrować się do stu programów partnerskich. Wystarczy mu jedna sieć i wybranie w ramach jej oferty wielu dowolnych sklepów, jakie chce promować, otrzymując za to prowizję.

Categories Biznes
tcupbra.org netrza.pl oriasdovicedo.org